Analysis of Customer Decision Determinants in Choosing Small Medium Enterprise Products at Bank Muamalat
Abstract
References
Asy’ari, A. H. (2021). Pengaruh Persepsi, Motivasi, Dan Pengetahuan Masyarakat Dalam Memilih Produk Bank Syariah Di Banjarmasin. Jurnal Ilmiah Ekonomi Bisnis, Vol 7(2), 166.
Febi, F., Iqbal, M., Hamid, A., & Mastura. (2019). Pengaruh Motivasi, Perilaku Dan Pemaha man Terhadap Keputusan Masyarakat Dalam Memilih Bank Syariah Di Aceh Tamiang. Jurnal Investasi Islam, Vol 4(2), 153–165.
Harahap, T. S. R. (2020). Pengaruh Persepsi Dan Religiusitas Nasabah Terhadap Keputusan Memilih Produk Gadai Emas Di Pt Bank Syariah Mandiri Kantor Cabang Pembantu Medan Iskandar Muda. Jurnal Ekonomi Islam, Vol 11(1), 19.
Hasibuan, F. U., & Wahyuni, R. (2020). Pengaruh Pengetahuan Masyarakat Dan Minat Penerapan Nilai Islam Terhadap Keputusan Menggunakan Tabungan Perbankan Syariah (Studi Kasus Masyarakat Kota Langsa). Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, Vol 6(1), 27.
Hurriyati, R. (2015). Bauran Pemasaran Dan Loyalitas Konsumen. Bandung: Alfabeta.
Jaya, T. J., Mahfudz, M., & Fikriah, N. L. (2020). The Effect Of Marketing Mix On Customer’s Decision To Save On PT. Bank Muamalat Kendari Branch. At-Tahdzib: Jurnal Studi Islam Dan Muamalah, 8(2), 43–55.
Khoirunissa, D. (2003). Consumers’ preference toward Islamic banking (case study in bank Muamalat Indonesia and bank Bni Syariah). Jurnal Iqtisad, 4(2).
Kusmiati, E. (2020). Analytical Hierarchy Process (AHP) as an Approach to Sharia Banks. Brawijaya International Conference on Multidisciplinary Sciences and Technology (BICMST 2020), 91–94.
Kusumawati, N.N. (2019). Pengaruh Pengetahuan Dan Motivasi Terhadap Keputusan Menjadi Nasabah Di BRI Syariah KCP Ponorogo. Skripsi Thesis.
L Schiffman, & Leslie. (2004). Perilaku Konsumen Edisi Ketujuh. Jakarta: PT Indeks.
Maulida, A. (2020). Pengaruh Motivasi Persepsi Dan Sikap Terhadap Keputusan Pembelian Di Toko Titian Hidyah Mataram. Skripsi Thesis.
Putri, R.E. (2018). Pengaruh Persepsi Dan Motivasi Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Wardah Pada Mahasiswi Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Muhamadiyah Sumatera Utara. Skripsi Thesis.
Priyastama, R. (2020). The Book Of SPSS: Analisis & Pengolahan Data. Yogyakarta: Anak Hebat Indonesia.
Rizal, F. (2022). Analysis of the Robustness of Islamic Commercial Banks in Indonesia during the Covid-19 Pandemic. Journal of Islamic Economics and Finance Studies, 3(1), 12–23.
Schiffman & Kanuk. (2004). Motivasi. Jakarta: Erlangga.
Sujarweni, V.W. (2015). SPSS Untuk Penelitian. Yogyakarta: Pustaka Baru Press.
Sutrisno, H. (1991). Analisis butir untuk instrumen angket, tes dan skala nilai. Yogyakarta: FP UGM.
Tanjung, M.A. (2020). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Nasabah Dalam Memilih Produk Pembiayaan Musyarakah Pada PT. Bank Sumut Syariah KC Medan. Jurnal Ekonomi Bisnis, Vol 1(1), 689.
Yaya, R. (2016). Akuntansi Perbankan Syariah Teori Dan Praktik Kontemporer. Jakarta: Salemba Empat.
Yusanto, M.I & Karebet, M. (2002). Menggagas Bisnis Islami. Depok: Gema Insani.
Copyright (c) 2023 Marta Della Kumalasari
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Etihad: Journal of Islamic Banking and Finance allow the author(s) to hold the copyright without restrictions and allow the author(s) to retain publishing rights without restrictions, also the owner of the commercial rights to the article is the author.